11.01.2024 | bakeero

RECENZE: Jetski – žraločí ploutev za vodním skútrem

Módu žraločích filmů odstartoval v roce 1975 legendární Steven Spielberg s ikonickými Čelistmi. Nemusíte spouštět pátrání ve filmových archivech, Filmfanatic vám garantuje, že i téměř po padesáti letech jde o nejlepší žraločí horor. Přesto není od věci občas nakouknout, co nového tento žánr nabízí. S přístupností CGI efektů už totiž i relativně nízkorozpočtová produkce dokáže nabídnout minimálně pěkně vypadajícího žraloka. jak si v tomto smyslu vede britský příspěvek z roku 2022 Jetski?

Pětice amerických studentů si užívá jarní prázdniny v horkém Mexiku. Písčité pláže a noční zábava, arogantní přezíravost vůči místním i přesvědčení, že síla amerického dolaru tu dokáže zařídit všechno. Po jednom nočním flámu si partička přivlastní dva vodní skútry a vyrazí na divokou jízdu. Daleko od břehu však dojde k nehodě, kdy si jeden z přátel zlomí nohu a skútry jsou nepojízdné. Co teď?

SVIŽNÁ JÍZDA
V předcházejícím odstavci máte doslova celý děj filmu, takže je doufám jasné, že nemůžete očekávat žádnou hlubokou filmařinu. Filmfanatic má v žánru nakoukáno poměrně dost, takže můžete věřit, když vás ujistím, že Jetski patří do té koukatelnější půlky žraločích filmů. Ale opravdu jen těsně. Začátek je příjemně svižný, rychle se dostáváme na moře a ještě rychleji do vody, když mladíci za řidítky skútrů prokáží své jezdecké dovednosti. S postupující stopáží však filmu dochází nápady a závěr sklouzne vyloženě do céčkových vod. To jsem dokázal odpustit i skvělým Mělčinám a nemám s tím problém ani tady. Budiž.

Efekty bych rozdělil na dvě poloviny. Ta, ve které vidíme žraloka proplouvat kolem partičky vyděšených studentů a nedojde na přímý kontakt, jsou skvělé. CGI plní svou roli dokonale a vy se zase jednou kocháte majestátností prehistorického predátora stojícího na vrcholu potravinového řetězce. Bohužel, jakmile dojde na přímou konfrontaci druhů a v záběru se objeví i lidé, kvalita efektů jde strmě dolů. Videoherní look je přímo do očí bijící, i když nepadá až na úroveň zvěrstev z produkce kanálu SyFy. I tak stačí zkazit velice důstojný dojem vybudovaný předtím. Škoda, protože začátek filmu sliboval lepší výsledek.

3/7
Neurazí, ale ani nenadchne. Pokud toužíte po rychlé letní projížďce, klidně na vodní skútry nasedněte a vzhůru vstříc čelistem velkého bílého.

Jetski / Shark Bait