04.05.2017 | bakeero

RECENZE: Mastnej škrtič – bizarnější než česká politika

Některé filmy jsou tak špatné, až jsou vlastně dobré a je vážně zábava se na ně dívat. Pro Filmfanatica je učebnicovým příkladem takového kousku třeba Nahota na prodej. Tenhle ultimátní pokus o český akční film v americkém stylu je vážně bomba! Jenže pak jsou špatné filmy, které jsou tak špatné, až se skoro nedají dokoukat – ale zase je docela zábava o nich psát. A přesně tímhle případem je Mastnej škrtič.

Když jsem viděl trailer, říkal jsem si, že tuhle ujetinu prostě musím vidět. Mé přání se mi po pár měsících bohužel splnilo. Ale bylo to podobné utrpení, jako Švýcarák. Vlastně oba tyhle filmy mají společného to, že stačí vidět trailer a tím vyždímáte veškerý potenciál jejich zábavnosti. Snad jen s tím rozdílem, že Švýcarák má vysokou kvalitu řemeslného zpracování.

Mastnej škrtič je jen neuvěřitelně natahovanou nudou a zábavných momentů je v něm asi tolik, jako profesních ocenění na poličce Jiřího Ovčáčka. Tedy pokud nepovažujete za vtipné, když se opakovaně díváte na odporná nahá těla škaredých lidí nebo monstrpenis asi devadesátiletého staříka, co ho rád vytahuje v automyčce a vedle toho ještě opakovaně kopuluje s přítelkyní vlastního syna.

To, že je masovým vrahem s přezdívkou mastnej škrtič je pro film naprosto irelevantní a nepodstatné. Stejně jako fakt, že v nevkusném růžovém úboru provádí se svým slizským synem zastydlé discofanoušky po domněle významných lokacích tohohle pestrobarevného hudebního žánru. Zkrátka a dobře; nejzajímavějším odkazem tohohle filmu je to, že si docela dobře dokážu představit jeho přeobsazení; roli mastnýho škrtiče s monstrpenisem by mohl hrát Miloš Zeman a jeho syna zase Jiří Ovčáček. Pak by tenhle film mohl být docela koukatelnou parafrází na český politický bizár a nemusel by se přitom stydět, že realita je ještě daleko mastnější.

1/7
Tohle je urážka i pro Chica. Filmfanatic poprvé lituje, že na stupnici hodnocení nemůže dát tomuhle oslizlému kousku bezejmennou nulu.

Mastnej škrtič / The Greasy Strangler