10.04.2017 | bakeero

RECENZE: Kong: Ostrov lebek

Žijeme v době, kdy chce mít každé studio své vlastní filmové universum, v jehož rámci by docházelo k prolínání jednotlivých filmů tak, jak s tím před lety začal Marvel. Warneři si umanuli, že proti jejich Godzille (2014) postaví Konga – a později snad i nějaká další monstra. Naštěstí Ostrov lebek není jen nějakým vynuceným antrée, ale dokáže obstát i sám o sobě.

Ze všech filmů o obřím primátovi je ten aktuální zdaleka nejvtipnějším počinem. Nebere se příliš vážně a tenhle odlehčený přístup funguje možná až překvapivě dobře. Film se odehrává v sedmdesátých letech, na konci vietnamské války, kdy trochu vyšinutý vědátor John Goodman sestaví expedici na nově objevený ostrov kdesi v jižním Pacifiku. Ten doposud zahalovala neproniknutelná mlha a objeven byl až díky satelitním snímkům.

Na ostrov dostane expedici velitel vrtulníkové eskadry Samuel L. Jackson, který je na první pohled motherfucker badass a všichni jeho vojáci by za ním šli snad až do pekla. Ke kterému ostatně nemá tajuplný ostrov daleko, jak všichni zjistí prakticky hned pro příletu. Skrze tohle peklo plné nejrozmanitějších monster má expedici dostat Tom Hiddleston – bývalý příslušník britských SAS, expert na přežití a stopování. Po boku k tomu má ještě (proti)válečnou fotografku Brie Larson a další více či méně zajímavé figury.

Kong: Ostrov lebek je protkaný nespočtem odkazů na starší filmy; především klasiky z vietnamské války jako Apokalypsa nebo Četa, ale i další známé i neznámé kousky. V tomhle pohledu je nejnovější Kong splněním hned několika fanboyovských snů. Triky jsou skvělé a příšerami se nešetří – prakticky na každém kroku najdete další a další roztodivná stvoření, která jsou zpravidla člověku smrtící. Na někoho může být ta nadsázka a přehnaný macho postoj až příliš, ale pokud dokážete přistoupit na tuhle přepálenou hru, budete se u nejnovějšího Konga královský bavit.

5/7
Nejnovější Kong se nebere příliš vážně a příjemně tím překvapuje. Navíc je hrozně macho!
RECENZE: Kong: Ostrov lebek