16.10.2013 | bakeero

Recenze: U Konce světa aneb komu by na takovém místě nedošla pára

Tvůrčí duo Pegg-Frost nejspíš budete znát díky krimi komedii Jednotka příliš rychlého nasazení (Hot Fuzz), popř. starší zombie parodii Soumrak mrtvých (Shaun of the Dead). A čím starší bude vaše první zkušenost s touhle dvojicí anglických geeků, tím bolestnější pro vás bude pivní šlapka, kterou si pro vás připravili v závěrečném díle svojí cornetto trilogie.

Celý děj se motá okolo retropiatiky, kterou dá dohromady právě Simon Pegg. S využitím nejrůznějších přesvědčovacích metod na ní přemluví 4 svoje bývalé kumpány z dětství a společně se vydají dokončit něco, co v devadesátém roce (dvacátého století, tj. v r. 1990) nezvládli; pokořit pivní maraton sestávající se z 12ti piv a 12ti hospod za jedinou noc v jejich rodném městě.

Zhruba do půlky filmu se pak celkem slušně bavíte nejrůznějšími pivními vtípky a žertíky jediného nezfotříkovatělého člena party, jejího samozvaného krále Garyho Kinga (Pegg). Pak dojde k incidentu na toaletách (nic sexuálního nečekejte) a film se změní v invazivní sci-fi (jasný odkaz na klasiku žánru Invaze lupičů těl). Což by samo o sobě nemuselo být vůbec špatné. Do bláznivé komedie by podobně ujetá zápletka skvěle sedla. Ale problém je v tom, že U Konce světa od této chvíle neví, jestli chce být bláznivou komedií, akčním filmem, společenským apelem směrem k alkoholikům nebo čím vlastně. Začne se tu kupit tolik nesourodých motivů a WTF momentů, že mi směrem ke konci filmu čelist padala níž a níž – bohužel údivem a ne nadšením.

Po závěrečné scéně a epilogu pak vě me bleskurychle uzrála zkratkovitá definice cornetto trilogie; WOW – OK – WTF, přičemž WOW = Soumrak mrtvých (dal bych 6/7), OK = Jednotka příliš rychlého nasazení (5/7) a WTF = U Konce světa (4/7). Upozorňuji, že mi vůbec nevadí vyloženě ujeté zápletky filmů (např. u Doghouse jsem se skvěle bavil), ale tohle se zkrátka Peggovi s Frostem nepovedlo. Což neznamená, že vám se tahle pivní štreka nebude zamlouvat. Za zkoušku nic nedáte, z případné kocoviny se dostanete raz dva a brzy budete vyhlížet další flám. Však to známe…

4/7
Řemeslně zrající duo Pegg-Frost ztrácí duši. Vtipy už se nederou před kameru s takovou lehkostí a nechtěných WTF momentů je až příliš.

U Konce světa / World’s End, The

Komedie / Sci-Fi / Akční / Horor
Velká Británie, 2013, 109 min

Režie: Edgar Wright
Scénář: Simon Pegg, Edgar Wright
Hudba: Steven Price
Hrají: Simon Pegg, Nick Frost, Martin Freeman, Rosamund Pike, Eddie Marsan, Paddy Considine, Pierce Brosnan, David Bradley, Bill Nighy, Mark Heap, Rafe Spall, Michael Smiley, Alice Lowe, Darren Boyd, Julian Seager, Gabriel Constantin